Обадете се: 0800 13 599
Списъкът с желани продукти е празен

Как работи?

  • Открийте най-подходящите за вас и вашите близки продукти в грижа за здравето
  • Добавете ги към списъка с желани продукти
  • След като сте добавили всички желани продукти, отидете на Клуб Здраве Валмарк, където да завършите поръчката си

Вашият списък с желани продукти е празен. Разгледайте нашите продукти и си изберете най-подходящите за вас, за да подкрепите здравето си.

Д-р Райна Стоянова: Подкрепа за тялото и духа през зимния сезон

Д-р Райна Стоянова: Подкрепа за тялото и духа през зимния сезон

Зимното време е истинско изпитание за общото ни здравословно състояние. Атмосферните условия благоприятстват за развитието на вирусни и бактериални инфекции, а на тялото ни му е необходима повече енергия за поддържане на телесната температура. На трапезата ни преобладава тежката и нездравословна храна, а липсата на слънчева светлина и недостатъчната физическа активност се отразяват неблагоприятно на физическото и психическото ни равновесие.

Важен фактор за поддържане на добро здраве през студените зимни дни е храненето. Разбира се, както и през останалите сезони, храненето през зимата трябва да бъде съобразено с основните принципи на здравословно и балансирано хранене. За да си осигурите пълноценен хранителен прием, трябва да се храните редовно и с разнообразна храна.

Това може да постигнете като всеки ден избирате различни продукти от петте главни хранителни групи: плодове и зеленчуци; хляб, зърнени храни, ориз; мляко, млечни продукти; месо, риба, яйца; бобови храни, ядки и семена.

Плодовете и зеленчуците са един от основните източници на витамини и някои минерали. Особено нужни през зимния сезон са антиоксидантите, такива като - витамин С, витамин А и бета каротен, витамин Е, витамин Д, фолиева киселина, редица минерали - селен, цинк, които укрепват организма през студените зимни дни, повишават съпротивителните му сили, поддържат обмяната на веществата.

Приемайте ежедневно не по-малко от 300 г зеленчуци и поне 200 г плодове. Подходящи за зимния сезон са моркови, зеле, картофи, тиква, цитрусови плодове, киви.  

От зърнените храни- предпочитайте пълнозърнестите, които са богати на баластни вещества и съдействат за редовната перисталтика на гастро-интестиналния тракт.

През зимата традиционно трапезата е празнична и богата, но не винаги тя е здравословна, а и често е свързана с прехранване, употреба на алкохол и разбира се, често крайният резултат е натрупване на излишни килограми.

Затова е хубаво след празниците да вземем мерки за разтоварване на организма с подходящ хранителен режим и добавки. Подходящ за детокс е продуктът СилимаринМАХ Бял Трън на Валмарк. Той съдържа висока доза екстракт от бял трън- традиционна билка с доказан ефект върху черния дроб, благодарение на силните си антиоксидантни и детоксикиращи функции. Друг подходящ продукт е лецитинът. Освен, че допринася за здрав черен дроб, лецитинът участва в метаболизма на мазнините, спомага за регулирането на холестерола и подпомага паметта.

Приемайте около два литра течности дневно - вода, билков чай и различни прясно изцедени сокове, тъй като атмосферните условия през зимата също водят до дехидратация. За поддържане на свеж и здрав вид не забравяйте физическата активност. Старайте се да си осигурите поне 10-20 минути дневно разходки на открито. Стресът често съпътства приключването на годината, трескавото коледно пазаруване и силно завишените ни зимни сметки. Спортът и физическата активност ще ви помогнат да противодействате на повишеното напрежение и лошото настроение, а природните продукти на Валмарк като магнезий в комбинация с витамин B6, билките валериана и хмел, обогатени с L-теанин в Беносен могат да подсилят емоционалния ви баланс и подпомогнат здравословния сън.

 

Върнете се обратно в Статии

Свързани продукти

Най-четени статии